среда, 7. новембар 2012.

Deca, sport i Srbija




Počinjem ovo pisanje rečima ''U zdravom telu zdrav duh'' jer su me pratile kroz osnovnu školu, toliko puta bile ponovljene, danas sam im zahvalan.

Izražavam kroz ove redove svoje nezadovoljstvo načinom na koji se država odnosi prema sportu, ali pre svega prema fizičkom vaspitanju dece, kako predškolskog tako i školskog uzrasta.

Da ne dužim pričom o tome kako su nam deca pasivna u kući, imaju deformitete i nepravilan razvoj i kako internet, igrice i društvene mreže jesu jedan od neprijatelja pravilnog i zdravog razvoja..

Molim nadležne organe a pre svega mislim na Ministarstvo Prosvete i Ministarstvo Sporta da se neke stvari menjaju sa naznakom HITNO!

Pobornik sam vraćanja 4 časa fizičkog vaspitanja u osnovnim školama umesto sadašnjih 3, a prof.fiz. vaspitanja  Mirjana Spasić kaže da bi trebalo imati čas fizičkog vaspitanja svakodnevno u toku radne nedelje u trajanju od 45 minuta odnosno jednog školskog časa.

U razgovorima sa ljudima iz struke, profesorima i nastavnincima fizičkog vaspitanja saznao sam i to, da se objekti pri školama i vrtićima, fiskulturne sale i drugi objekti, iznajmljuju raznim ''trenerima'' za potrebe vođenja privatnih škola fudbala, košarke , karatea.. pa gospodo iz Ministarstva da li je to namena ovih objekata i da li je to normalno?

Obilujemo kadrovima nastavnika i profesora fizičkog vaspitanja koji traže opstanak radeći bilo šta drugo, zar se ti ljudi ne mogu angažovati odnosno zaposliti regularno i redovno u prosveti pa neka vode decu u zdraviji život..

Sledeće pitanje koje se nameće jeste: gde su sportske sekcije u okviru škola?
Pa iz takvih sekcija se upravo vrši selekcija talentovane dece, gde se kasnije upućuju na klubove gde nastavljaju svoju sportsku karijeru a mnogi su postali i vrhunski. Ovakvim dosadašnjim načinom ophođenja prema ovom pitanju, samo oni koji poseduju novac i mogu da plate neke sportske škole i treninge imaće zadovoljstvo da budu učesnici sportskih događaja, na žalost tu nemamo mnogo uspeha unazad godinama pokazali se već, to je ono što želimo zar ne?

Apelujem i na sve trenere i profesore koji drže svoje sportske škole, fudbala, košarke, bilo kog sporta..postoji gospodo način da se svima omočući da treniraju, ne smeju se odbacivati deca tek tako, posebno talentovana, čak i ako imaju problema u porodici, čak i kada im finansijska situacija predstavlja prepreku. Dakle sve se može..drugo je pitanje hoćemo li...

Izjave koje stižu iz ministarstava meni ne dokazuju da se pravi bilo kakav pomak u rešavanju ovog problema, a ako ovo nije jedan od veoma bitnih i životnih problema onda ne znam. Nedostaju konkretni koraci  i ozbiljan pristup jer ova tema svakako tako nešto zahteva.

Hvala svima koji budu ovo pročitali, i molim vas da svi damo doprinos unapređenju razvoja naše dece, kako u školama tako i van njih.

Hvala puno Mirjani Spasić i pogledajte zaista vredan video materijal    https://www.facebook.com/video/video.php?v=3469912666769

10 коментара:

  1. Bravo za post i u potpunosti se slažem sa svakom rečenicom. Danas samo imućni roditelji mogu da plaćaju treninge deci, ili roditelj odvajaju jedva novac ne bi li detetu pružio mogućnost da vežba. Ja sam nekad za školu igrala rukomet, košarku i još gimnastiku. Koliko vidim danas je to nemoguće izgleda. Dobar primer Lazar Savatić škola u Zemunu.

    ОдговориИзбриши
  2. Moje drugenče toliko pati što nigde u Boru nema škola gimnastike, da to nije normalno. Evo i večeras je to spomenuo. Pri njegovoj školi ima, ali na žalost samo za devojčice. Kad vam je dete talenat i kada on sam zaista nešto želi a ne da mu mi kao roditelji namećemo nešto, ono nema. :(

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Svi mi roditelji ovu anomaliju u školstvu odavno, ali odavno primećujemo i jako je dobro što si to postavio ovaj tekst.
    Ja sam se isto raspitivala zašto naša deca nemaju više nego jedan dvočas fizičkog vaspitanja, a onda nemaju mogućnosti da imaju van nastave sporzske aktivnosti u svojoj školi, i dobila sam odgovor:
    Sale se, dragi prijatelji, sve školske sale izdaju privatno trenerima i tako deca te škole nemaju mesta za svoje fizičke aktivnosti.

    Ja ću medju prvima sa vama potpisati zahtev Ministarstvu da se uvede 4 puta nedeljno fizičko vaspitanje u osnovnim i srednjim školama! Peticiju da napravimo, šta-god...

    Nisam od onih koji su potpisnici teorija zavere, ali meni ovo liči na nameru fizičke deformacije dece i mladih.

    Za primer, tokom održavanja kampa koji znate da vodim, deca svako jutro imaju prvo čas gimnastike, a tokom dana po nekoliko sati su fizički aktivni (košarka, odbojka, tenis, svaki dan plivanje) u pauzama rada na računarima.

    Krenimo u akciju da se ovo promeni!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svaka čast, vidim spremni smo za širu akciju, ovo treba proslediti dalje, vredno je i treba se izboriti za zdrav život i pravilan razvoj dece. :)

      Избриши
  5. Moje dete u skoli (BG) po rasporedu ima fizicko 3 puta nedeljno, a u stvari ga imaju samo sredom, jer ostalim danima nije slobodna sala :(
    Ja sam bas ocajna zbog toga i placam joj privatno treninge...

    ОдговориИзбриши
  6. Kod mene je fizičko bilo uglavno ali ne uvek, profesor nam baci loptu i to je to. Ali u srednjoj imali smo mladog ambicioznog profu koji se trudio da nam nešto i pokaže. Kada je hteo nešto oko gimnastike da odradimo nismo imali na čemu jer je sve bilo dotrajalo i nebezbedno za upotrebu.
    http://vukajlija.com/reakcije/12144

    ОдговориИзбриши
  7. Na stranu iznajmljivanje sala, u nižim razredima je običaj i da se časovi fizičkog menjaju drugim, "bitnijim" predmetima. Tri puta nedeljno, po 45 minuta, sasvim je dovoljno za rekreativno bavljenje sportom i za stvaranje navike za kasnija životna doba. Umesto toga, mi, roditelji, prinuđeni smo da plaćamo poprilične sume za rekreaciju. Dakle, malo kontrole prosvetnih radnika takođe ne bi škodilo.

    ОдговориИзбриши